reklama

Bylinková Lady:Las Vegas knižnica versus Čínska očisťujúca Polievka

V knižniciach v zahraničí sa mi veľmi páči. Je tam obrovské množstvo aktuálnych titulov, ktoré sú ľahko dostupné. V Las Vegas knižnici som sa cítila ako v raji. Nie všetci američania majú záujem o fyzické knihy, tak si tam pekne čakajú na poličkách.Náhodou som narazila na knihu Asian Health Secrets od Letha Hadady. Je to hrubá kniha, ktoré väčšinou položím nabok. Táto ma však zaujala. Letha veľmi pochopiteľnou formou opisuje čínsky prístup k liečeniu a dennom používaní byliniek v podobe polievok, čajov a iných doplnkov. Až spätne som si uvedomila, že počas nášho krátkeho pobytu v Číne domáci o šiestej ráno chlípali polievku a všetci si so sebou nosili nádobu s čajom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

Zhodou okolností sme bývali v Las Vegas blízko Chinatown, tak začalo objavovanie. V recepte napísané ingrediencie vyzerali jednoducho. Mám predsa zoznam, čo chcem a idem na to. Praktická realizácia nákupu bola na viac pokusov. Anglickým názvom niektorí Číňania nerozumejú alebo nechcú rozumieť. Platí pravidlo, že do svojej komunity len tak ľahko hocikoho nepustia. Pomáha spomenúť niečo v duchu, že mi recept bol odporučený mojím Tai Chi učiteľom alebo niečo podobné. To zabralo v mojom prípade a už aj mi predavač napísal názov v čínštine a nasmeroval ma, kde to nájdem.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prídady na Čínsku očisťujúcu Polievku:

1 hrnček Čínsky Jačmeň
1 hrnček Fu Ling
1 hrnček Fox Nut
1 hrnček Čínsky biely jam (Dioscorea)
1 hrnček čerstvý Petržlen
alternatívne prísady podľa Vášho jazyka – keď máte biely povlak pridať klinčeky, ďumbier, čierne korenie alebo pomarančovú kôru. Ak máte viac žltý povlak pridajte koreniny ako kmín, koriander, estragón alebo fenikel.

Tradiční čínsky doktori odporúčajú polievku na jar, na očistenie tela od hlienu, niektorí ľudia ju potrebujú počas celého roka. Na očistenie tela, schudnutie si dajte minimálne misku polievky denne. Môžete zjesť všetki ingrediencie, alebo vypiť iba vodu, lebo sú také akoby bez chuti. Neverila som, že môže niečo chutiť/nechutiť tak neutrálne. Nakoniec som skončila iba pri pití tekutiny. Ďalšia moja skúsenosť bola, že keď som urobila polievku podľa 1 hrnčekového návodu, bolo toho veľmi veľa. Stačí za hrsť z každej ingrediencie na prvé vyskúšanie.
Všetki prísady zalejte vodou a na miernom ohni povarte 1 hodinu až 1 a pol, pokým je všetko mäkké. Použite sklený alebo keramický hrniec, nie aluminium. Po vypití prvej tekutiny, môžete doliať čerstvú vodu a znovu prevariť. Cez noc skladovať v chladničke.

Rady pri hľadaní ingrediencií:

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nie je jačmeň ako jačmeň, musíte hľadať čínsky pearl jačmeň, ktorý nemá nič spoločné s jačmeňom ako ho mi poznáme. V angličtine sa okrem názvu chinese pearl barley používajú aj pomenovania Job's tears alebo coix seeds.
Je známy ako anti-tumor agent a používa sa pri alternatívnych liečeniach rakoviny. Odporúča sa pre ľudí, ktorých trápia stuhnuté a bolestivé kĺby, reumatizmus, ekzémy. Má močopudné, proti-opuchové, chladiace účinky. Očisťuje telo od hlienov, hlavne pľúca a pokožku.
Najlepšie sa asi zorientujete podľa obrázkov obidvoch. Činsky jačmeň je akoby väčší (horný obrázok) a po uvarení sa jeho objem znásobí viac ako pri normálnom jačmeni.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Fox Nut je semeno, ktoré sa pridáva do polievok a prispieva k udržiavaniu celkového zdravia. Čínske mami hovoria, že fox nut je dobrý na kolená a spodnú časť chrbáta. Všeobecne sa použiva pri liečbe reumatizmu a artritídy. Má analgetické, afroditické účinky. V tradičnej indickej medicíne sa dáva mladým mamičkám po pôrode na stimuláciu imunity. Google tiež povedal, že fox nut je používaný tiež na spaľovanie tukov a ako súčasť programov chudnutia. Všeobecne sa spája s obličkami a slezinou.

Často sa varí spolu s inými semenami, zrnami alebo fazuľami. V Indii ho ľudia pripravujú na štýl popcorn, dochutený rozličnými koreninami a olejami. To by bolo zaujímavé ochutnať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu


Fu Ling, iným názvom Poria alebo China Root. Podporuje močenie, vylučovanie hlienu, posilňuje slezinu, ukludňuje srdce a ducha. Ako spomínané spája sa so srdcovým, slezinovým, pľúcnym a obličkovým meridiánom.

Čínsky biely jam (Dioscorea Villosa) je všeobecne použivaný na povzbudenie. Aztékovia ho použivanli na uvoľnenie bolesti.
Pomáha vylepšiť náladu, zmierňuje bolesť pri žlčníkových kameňoch, pri reumatických bolestiach, zvyšuje hladinu dobrého cholesterolu, napomáha pri kĺbových bolestiach.

Fascinuje ma, koľko je veľa čínskych byliniek, koreňov, ktoré sú používané po tisícročia a ja som ich objavila až teraz. Veľmi sa teším na spoznávanie ďalších a objavovanie.

Ivica Jurikova

Ivica Jurikova

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Bylinková Lady, ktorá skúša bylinky v podobe čajov, polievok, ich liečivé účinky a použitie v dnešnom rýchlom svete. Zoznam autorových rubrík:  ČÍNSKE ČÁRY MÁRY BYLINKYFENG SHUI

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu